GRUPA VI
Grupa 6 „Biedronki”
Nauczyciele: Katarzyna Kołakowska, Katarzyna Angowska
Pracownicy obsługi: Krystyna Bystrek
Godziny pracy grupy:
:Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
---|---|---|---|---|
8:00 – 16:00 | 8:00 -16:00 | 8:00 – 16:00 | 8:00 – 16:00 | 8:00 – 16:00 |
Zamierzenia dydaktyczno-opiekuńczo-wychowawcze na miesiąc maj 2024
Temat kompleksowy: W świecie muzyki
- odpowiadam na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu
- gram cicho i głośno na wybranym instrumencie
- rozwijam umiejętności wokalne
- rozwijam orientację przestrzenną
- określam swoją prawą i lewą stronę
- wykonuję akompaniament do piosenek na instrumentach perkusyjnych oraz innych przedmiotach indywidualnie lub grupowo (tworzenie orkiestry).
Temat kompleksowy: Mój region, moje państwo, moja Unia
- utrwalam poznane litery w toku zabaw
- znam wybrane miejsca użyteczności publicznej
- aktywnie uczestniczę w ćwiczeniach gimnastycznych
- reaguję ruchem na ustalone sygnały
- nazywam swoją miejscowość; poznaję jej historię, ważniejsze instytucje, zabytki itp.
- poznaję legendy, opowieści związane ze swoją miejscowością, swoim regionem
- słucham nagrań zespołów ludowych ze swojego regionu, poznaję przyśpiewki, obrzędy tańce, gwarę.
Temat kompleksowy: Łąka wiosną
- opowiadam o rozwoju motyla na podstawie obrazków
- aktywnie uczestniczę w ćwiczeniach metodą R. Labana
- utrwalam poznane litery w toku zabaw
- rozwijam wiedzę o kwiatach i motylach
- ćwiczę umiejętność wykonania układu ruchowego z wykorzystaniem rekwizytu
- znam wybrane fakty o pszczołach
- zapoznaję się z wybranymi roślinami rosnącymi na łące
- reaguję odpowiednim ruchem na wysokość dźwięków
- uczestniczę w ćwiczeniach ogólnorozwojowych.
Temat kompleksowy: Moi rodzice
- podaję informacje, jakie zawody wykonują rodzice, czym się zajmują
- opisuję wygląd rodziców, dostrzegam ich charakterystyczne cechy (wygląd, charakter)
- dostrzegam podobieństwo między członkami rodziny
- określam czynności domowe wykonywane przez poszczególnych członków rodziny
- dodaję i odejmuję w zakresie 10 z wykorzystaniem palców i innych zbiorów zastępczych
- znam monety i banknoty o niskich nominałach
- ćwiczę umiejętność łączenia ruchu ze śpiewem
Pozostałe:
- wypowiadam się na temat wysłuchanego tekstu
- dokonuję syntezy i analizy wyrazów
- recytuję wiersze
- liczę w dostępnym dla siebie zakresie
- piszę litery, cyfry i sylaby.
- aktywnie uczestniczę w zajęciach gimnastycznych
- wykonuję pracę plastyczną
- rozwiązuję zagadki
- rozwijam poczucie rytmu
- śpiewam piosenki
- rozwijam umiejętności logicznego myślenia.