GRUPA VI

Grupa 6 „Biedronki”

Nauczyciele: Katarzyna Kołakowska, Katarzyna Angowska

Pracownicy obsługi: Krystyna Bystrek

Godziny pracy grupy:

:Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
8:00 – 16:00 8:00 -16:00 8:00 – 16:00 8:00 – 16:00 8:00 – 16:00

 

Zamierzenia dydaktyczno-opiekuńczo-wychowawcze na miesiąc maj 2024

 Temat kompleksowy: W świecie muzyki

  • odpowiadam na pytania na podstawie wysłuchanego tekstu
  • gram cicho i głośno na wybranym instrumencie
  • rozwijam umiejętności wokalne
  • rozwijam orientację przestrzenną
  • określam swoją prawą i lewą stronę
  • wykonuję akompaniament do piosenek na instrumentach perkusyjnych oraz innych przedmiotach indywidualnie lub grupowo (tworzenie orkiestry).

Temat kompleksowy: Mój region, moje państwo, moja Unia

  • utrwalam poznane litery w toku zabaw
  • znam wybrane miejsca użyteczności publicznej
  • aktywnie uczestniczę w ćwiczeniach gimnastycznych
  • reaguję ruchem na ustalone sygnały
  • nazywam swoją miejscowość; poznaję jej historię, ważniejsze instytucje, zabytki itp.
  • poznaję legendy, opowieści związane ze swoją miejscowością, swoim regionem
  • słucham nagrań zespołów ludowych ze swojego regionu, poznaję przyśpiewki, obrzędy tańce, gwarę.

Temat kompleksowy: Łąka wiosną

  • opowiadam o rozwoju motyla na podstawie obrazków
  • aktywnie uczestniczę w ćwiczeniach metodą R. Labana
  • utrwalam poznane litery w toku zabaw
  • rozwijam wiedzę o kwiatach i motylach
  • ćwiczę umiejętność wykonania układu ruchowego z wykorzystaniem rekwizytu
  • znam wybrane fakty o pszczołach
  • zapoznaję się z wybranymi roślinami rosnącymi na łące
  • reaguję odpowiednim ruchem na wysokość dźwięków
  • uczestniczę w ćwiczeniach ogólnorozwojowych.

Temat kompleksowy: Moi rodzice

  • podaję informacje, jakie zawody wykonują rodzice, czym się zajmują
  • opisuję wygląd rodziców, dostrzegam ich charakterystyczne cechy (wygląd, charakter)
  • dostrzegam podobieństwo między członkami rodziny
  • określam czynności domowe wykonywane przez poszczególnych członków rodziny
  • dodaję i odejmuję w zakresie 10 z wykorzystaniem palców i innych zbiorów zastępczych
  • znam  monety i banknoty o niskich nominałach
  • ćwiczę umiejętność łączenia ruchu ze śpiewem

Pozostałe:

  • wypowiadam się na temat wysłuchanego tekstu
  • dokonuję syntezy i analizy wyrazów
  • recytuję wiersze
  • liczę w dostępnym dla siebie zakresie
  • piszę litery, cyfry i sylaby.
  • aktywnie uczestniczę w zajęciach gimnastycznych
  • wykonuję pracę plastyczną
  • rozwiązuję zagadki
  • rozwijam poczucie rytmu
  • śpiewam piosenki
  • rozwijam umiejętności logicznego myślenia.