Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU NR 18
( dzieci 3, 4 - latki)
Czas |
Forma aktywności |
7.00 - 8.00
|
Schodzenie się dzieci w grupach połączonych, zabawy indywidualne, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy. Zabawy konstrukcyjne, tematyczne |
8.00 - 8.15 |
Krąg zmysłów – zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych, motoryka sensoryczna. |
8.15 - 8.30 |
Ćwiczenia poranne - zabawy ruchowe integrujące całą grupę inscenizowane muzyką lub literaturą. |
8.30 – 9.00 |
Śniadanie, w tym czynności higieniczne, praca dyżurnych. |
9.00 – 9.40 |
Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego. |
9.40 - 10.20 |
Zabawy swobodne w sali wynikające z zainteresowań dzieci. |
10:20 -10:30 |
Owoc lub warzywo - w tym czynności higieniczne, praca dyżurnych. |
10.30 -12.00 |
Spacer, obserwacje przyrodnicze, zabawy na świeżym powietrzu w ogrodzie przedszkolnym. |
12.00 –12.30 |
Obiad, czynności samoobsługowe w szatni, zabiegi higieniczne w łazience, przygotowanie do obiadu, praca dyżurnych. |
12.30 –14.15 |
Czytanie dzieciom - wypoczynek przy muzyce lub utworze literackim. Kształtowanie zachowań prozdrowotnych - zapewnienie dzieciom różnych form relaksu. Zabawy |
14.15 –14.30 |
Czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku, praca dyżurnych. |
14.30 –15.00 |
Podwieczorek, przestrzeganie zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, praca dyżurnych. |
15.00–16.00 |
Organizowanie różnorodnych zabaw w ogrodzie przedszkolnym. |
16.00-17.00 |
Zabawy dowolne. Praca indywidualna oraz dydaktyczno – wyrównawcza w sali. Praca z dzieckiem zdolnym. Organizowanie warunków do twórczej aktywności poprzez udział w zajęciach wg zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA W PRZEDSZKOLU NR 18
( dzieci 5, 6 - latki)
Czas |
Forma aktywności |
7.00 - 8.00
|
Schodzenie się dzieci w grupach połączonych, zabawy indywidualne, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy, zabawy konstrukcyjne, tematyczne |
8.00 - 8.15 |
Krąg zmysłów – zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz procesów poznawczych, motoryka sensoryczna. |
8.15 - 8.30 |
Ćwiczenia poranne – zabawy ruchowe integrujące całą grupę, inscenizowane muzyką lub literaturą. |
8.30 – 9.00 |
Śniadanie, w tym czynności higieniczne, praca dyżurnych. |
9.00 – 10.00 |
Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
10.00-10.30 |
Zabawy swobodne w sali wynikające z zainteresowań dzieci – wyrównywanie szans edukacyjnych. |
10:30-10:40 |
Owoc lub warzywo - w tym czynności higieniczne, praca dyżurnych. |
10.40 -12.00 |
Spacer, obserwacje przyrodnicze, zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym. |
12.00 –12.30 |
Obiad, czynności samoobsługowe w szatni, zabiegi higieniczne w łazience, przygotowanie do obiadu, praca dyżurnych. |
12:30-13:00 |
Bajkoterapia, rozwijanie zainteresowań, działania na rzecz zrównoważonego rozwoju dziecka. |
13.00 –14.15 |
Spacer poza terenem przedszkola, obserwacje przyrodnicze, aktywność na świeżym powietrzu, zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym. |
14.15 –14.30 |
Czynności higieniczne, przygotowanie do podwieczorku, praca dyżurnych. |
14.30 –15.00 |
Podwieczorek, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, praca dyżurnych. |
15:00-15:45 |
Zabawy dydaktyczne utrwalające treści, wyrównywanie szans edukacyjnych. |
15.45–16.30 |
Organizowanie różnorodnych zabaw w ogrodzie przedszkolnym. |
16.30-17.00 |
Zabawy dowolne. Praca indywidualna oraz dydaktyczno – wyrównawcza w sali, praca z dzieckiem zdolnym. Organizowanie warunków do twórczej aktywności poprzez udział w zajęciach wg zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci. |