GRUPA III

Grupa 3  „Żuczki”

Nauczyciele:  Joanna Rzuczkowska, Sylwia Karpińska

Pracownicy obsługi: Aleksandra Włodarczyk

Godziny pracy grupy:

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
7.30:-17:00 7.30:-17:00 7.30:-17:00 7.30:-17:00 7.30:-17:00

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na  miesiąc kwiecień 2024

Temat kompleksowy: Mamy różne charaktery

  • określam swój nastrój
  • biorę udział w zabawach orientacyjno- porządkowych
  • słucham wiersza „Moje emocje”
  • słucham i śpiewam piosenkę „Niełatwo nas pomylić”
  • poznaję wartości, którymi należy się kierować w życiu
  • poznaję określenia: długi, krótki
  • wypowiadam się na temat swoich talentów
  • poszerzam wiedzę o emocjach
  • odróżniam zachowania pozytywne i negatywne
  • wiem co oznacza pojęcie dobry uczynek
  • wypowiadam się na temat przyjaźni

Temat kompleksowy: Wiosna na wsi

  • wiem jak się nazywają domy zwierząt wiejskich
  • dobieram rymy
  • rozpoznaję głosy zwierząt wiejskich
  • tworzę zdrobnienia wybranych słów
  • słucham piosenki „Wiosna na wsi”
  • szereguję przedmioty wg wielkości i długości
  • wiem jak nazywają się dzieci zwierząt wiejskich
  • wiem na czym polega praca rolnika
  • wiem jakie produkty powstają z mleka i wełny
  • rozwiązuję zagadki

Temat kompleksowy: Dbamy o przyrodę

  • zaśpiewam piosenkę „Piosenka ekologiczna”
  • wiem kiedy obchodzimy Międzynarodowy Dzień Ziemi
  • wypowiem się dlaczego dbanie o planetę jest ważne
  • wykonam tulipany z papieru kolorowego
  • wiem na czym polega segregowanie odpadów i potrafię to zrobić
  • wiem czym jest recykling
  • rozumiem, dlaczego należy oszczędzać wodę
  • wykonam pracę plastyczną z materiałów z recyklingu
  • opowiadam historyjkę na podstawie obrazków

Temat kompleksowy: Polska – moja ojczyzna

  • poznam legendę o powstaniu Krakowa
  • znam cechy charakterystyczne swojego regionu
  • wysłucham piosenki „Rodzinny kraj”
  • rozwijam słownictwo
  • wiem, jakie są polskie symbole narodowe
  • wykonuję doświadczenia związane z mierzeniem objętości płynów
  • rozwijam wyobraźnię
  • poznaję flagi innych państw
  • wiem jak wygląda flaga Unii Europejskiej
  • wiem, kiedy jest Dzień Flagi
  • słucham i śpiewam hymn Polski
  • potrafię się zachować podczas śpiewania hymnu państwowego
  • wykonuję pracę plastyczną „Flaga Rzeczypospolitej Polskiej”