GRUPA III
Grupa 3 „Pszczółki”
Nauczyciele: Anna Zakołodna, Sylwia Piórkowska
Nauczyciel współorganizujący: Ewa Dobrogowska
Pracownicy obsługi: Patrycja Broniak
Godziny pracy grupy:
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
---|---|---|---|---|
7.00:-17:00 | 7.00:-17:00 | 7.00:-17:00 | 7.00:-17:00 | 7.00:-17:00 |
Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc listopad 2024
Temat kompleksowy: A deszcz pada i pada.
- zwracam uwagę na kulturę spożywania posiłków;
- pełnię dyżury, np. przy nakrywaniu do posiłków;
- rozwijam sprawność całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
- wykonuję czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
- nabywam świadomości własnego ciała (tzn. poprawnego nazywania części ciała, rozumienia ich funkcji, znajomości stron ciała);
- rozwijam koordynację wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby;
- uczestniczę w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
- uczestniczę w zabawach konstrukcyjno-technicznych;
- uczestniczę w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
- przebywam na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach;
- utrwalam orientację w schemacie własnego ciała i ciała drugiej osoby;
- ubieram się odpowiednio do warunków atmosferycznych;
- wypowiadam się złożonymi zdaniami, stosuję kilkuzdaniowe wypowiedzi;
- odpowiadam na pytania, poprawnie formułuję pytania;
- słucham wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
- wyodrębniam w słowach sylaby, określam ich kolejność; dzielę słowa na sylaby; liczę sylaby w słowach; tworzę słowa rozpoczynające się, kończące się daną sylabą;
- rozpoznaję litery drukowane– małe i wielkie;
- reaguję na zmiany tempa i dynamiki utworu;
- improwizuję piosenki ruchem;
- rysuję, maluję farbami plakatowymi, akwarelami z użyciem palców lub pędzli, na różnym podłożu; wycinam, wydzieram z różnego materiału;
- uczę się piosenek fragmentami, metodą ze słuchu;
- obserwuję zmiany zachodzące w przyrodzie późną jesienią, występujące zjawiska atmosferyczne.
Temat kompleksowy: Co powinienem wiedzieć o Polsce.
- samodzielnie rozbieram się i ubieram oraz dbam o swoją garderobę;
- porządkuję po sobie miejsca zabaw, pracy i spożywania posiłków;
- rozwijam koordynację wzrokowo-ruchową, np. powtarzanie ruchów innej osoby;
- uczestniczę w zabawach ruchowych;
- przebywam na świeżym powietrzu: uczestniczę w spacerach, zabawach i ćwiczeniach;
- przestrzegam zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłków;
- dostrzegam potrzeby innych, szanuję je;
- współdziałam podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych;
- odpowiadam na pytania, formułuję własne pytania;
- przestrzegam wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
- stosuję zwroty: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku;
- oglądam zdjęcia, ilustracje, słucham wierszy, opowiadań; odwołuję się do własnych obserwacji w celu zwracania uwagi na piękno naszego kraju;
- podaję nazwę naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu;
- poznaję stroje ludowe;
- poznaję legendy, opowiadania, wiersze dotyczących historii państwa polskiego;
- wykonuję ćwiczenia rozwijające orientację przestrzenną;
- rozpoznaję litery drukowane – małe i wielkie;
- uczestniczę w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
- słucham czytanych przez nauczyciela lub lektora fragmentów literatury;
- łączę przedmioty w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcjonalnych;
- klasyfikuję przedmioty pod względem jednej cechy.
Temat kompleksowy: Zdrowie naszym skarbem.
- porządkuję po sobie miejsca zabaw, pracy i spożywania posiłku;
- wykonuję czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
- uczestniczę w zabawach ruchowych;
- aktywnie uczestniczę w zabawach na świeżym powietrzu;
- przeplatam aktywności ruchowe z odpoczynkiem;
- dostrzegam rolę lekarza w dbaniu o zdrowie ludzi;
- rozumiem konieczność przyjmowania lekarstw w czasie choroby;
- wyrabiam nawyki zdrowotne np. samodzielnego ubierania się, poprawnego korzystania z toalety, właściwego zachowania się przy stole, przestrzegania zasad bezpieczeństwa w toku zabaw ruchowych i innych;
- rozumieniem konieczność spożywania owoców i warzyw;
- ubieram się odpowiednio do warunków atmosferycznych;
- uczestniczę w ćwiczeniach gimnastycznych.
- zwracam się o pomoc w trudnych sytuacjach;
- współdziałam podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych;
- odpowiadam na pytania, formułuję własne wypowiedzi;
- wykonuję ćwiczenia rozwijające orientację przestrzenną;
- wspólnie z nauczycielem czytam teksty obrazkowo-wyrazowych;
- estetycznie, rytmicznie poruszam się przy muzyce;
- wykonuję akompaniament do piosenek na instrumentach perkusyjnych oraz innych przedmiotach – indywidualnie lub grupowo (tworzenie orkiestry);
- mówię z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem;
- odróżniam błędne liczenie od poprawnego;
- nazywam figury geometryczne;
- układam złożone kompozycje z figur geometrycznych według podanego wzoru.
Temat kompleksowy: Co ułatwia prace w domu?
- pełnię dyżury, np. przy nakrywaniu do posiłków;
- dbam o porządek na półkach indywidualnych.
- uczestniczę w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
- przestrzegam zasad właściwego zachowania się podczas spożywania posiłków;
- poznaję sytuacje zagrażające bezpieczeństwu tj. samowolne korzystanie z urządzeń elek.;
- bezpiecznie korzystam ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
- zapraszam inne dzieci do wspólnej zabawy;
- określam czynności domowe wykonywane przez poszczególnych członków rodziny;
- układam gry matematyczne, organizuję zabawy twórcze, np. pantomima, drama;
- podejmuję próby posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem;
- stosuję w wypowiedziach właściwe formy fleksyjnych;
- układam rymy do podanych słów;
- tworzę wyrazy z poznanych liter i ich odczytuję;
- improwizuję piosenki ruchem;
- poznaję urządzenia gospodarstwa domowego;
- dostrzegam rolę urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwianiu pracy ludziom;
- dostrzegam w toku zabaw potrzeby dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
- rozwijam myślenie przyczynowo-skutkowego poprzez określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, historyjkach;
- słucham rymowanek, wierszy opisujących nierealne miejsca, postacie, zdarzenia;
- składam pocięte obrazki w całość, bez wzoru;
- segreguję dane symbole graficzne według przyjętego kryterium.