GRUPA III

Grupa 3  „Pszczółki”

Nauczyciele:  Anna Zakołodna, Sylwia Piórkowska

Nauczyciel współorganizujący: Ewa Dobrogowska

Pracownicy obsługi: Patrycja Broniak

Godziny pracy grupy: 

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
7.00:-17:00 7.00:-17:00 7.00:-17:00 7.00:-17:00 7.00:-17:00

 

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na  miesiąc listopad 2024

Temat kompleksowy:  A deszcz pada i pada.

  • zwracam uwagę na kulturę spożywania posiłków;
  • pełnię  dyżury, np. przy nakrywaniu do posiłków;
  • rozwijam sprawność całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
  • wykonuję czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
  • nabywam świadomości własnego ciała (tzn. poprawnego nazywania części ciała, rozumienia ich funkcji, znajomości stron ciała);
  • rozwijam koordynację wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie ruchów innej osoby;
  • uczestniczę w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
  • uczestniczę w zabawach konstrukcyjno-technicznych;
  • uczestnic w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • przebywam na świeżym powietrzu: uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach;
  • utrwalam orientację w schemacie własnego ciała i ciała drugiej osoby;
  • ubieram się odpowiednio do warunków atmosferycznych;
  • wypowiadam się złożonymi zdaniami, stosuję kilkuzdaniowe wypowiedzi;
  • odpowiadam na pytania, poprawnie formułuję pytania;
  • słucham wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów;
  • wyodrębniam w słowach sylaby, określam ich kolejność; dzielę słowa na sylaby; liczę sylaby w słowach; tworzęowa rozpoczynające się, kończące się daną sylabą;
  • rozpoznaję litery drukowane– małe i wielkie;
  • reaguję na zmiany tempa i dynamiki utworu;
  • improwizuję piosenki ruchem;
  • rysuję, maluję farbami plakatowymi, akwarelami z użyciem palców lub pędzli, na różnym podłożu; wycinam, wydzieram z różnego materiału;
  • uczę się piosenek fragmentami, metodą ze słuchu;
  • obserwuję zmiany zachodzące w przyrodzie późną jesienią, występujące zjawiska atmosferyczne.

Temat kompleksowy:  Co powinienem wiedzieć o Polsce.

  • samodzielnie rozbieram się i ubieram oraz dbam o swoją garderobę;
  • porządkuję po sobie miejsca zabaw, pracy i spożywania posiłków;
  • rozwijam koordynację wzrokowo-ruchową, np. powtarzanie ruchów innej osoby;
  • uczestniczę w zabawach ruchowych;
  • przebywam na świeżym powietrzu: uczestniczę w spacerach, zabawach i ćwiczeniach;
  • przestrzegam zasad właściwego zachowania podczas spożywania posiłków;
  • dostrzegam potrzeby innych, szanuję je;
  • współdziałam podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych;
  • odpowiadam na pytania, formułuję własne pytania;
  • przestrzegam wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie;
  • stosuję zwroty: Jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce. Mówię po polsku;
  • oglądam zdjęcia, ilustracje, słucham wierszy, opowiadań; odwołuję się do własnych obserwacji w celu zwracania uwagi na piękno naszego kraju;
  • podanazwę naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu;
  • pozna stroje ludowe;
  • pozna legendy, opowiadania, wiersze dotyczących historii państwa polskiego;
  • wykonuję ćwiczenia rozwijające orientację przestrzenną;
  • rozpoznaję litery drukowane – małe i wielkie;
  • uczestniczę w zabawach rytmicznych, ruchowych, pląsach przy muzyce;
  • słucham czytanych przez nauczyciela lub lektora fragmentów literatury;
  • łączę przedmioty w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcjonalnych;
  • klasyfikuję przedmioty pod względem jednej cechy.

Temat kompleksowy:  Zdrowie naszym skarbem.

  • porządkuję po sobie miejsca zabaw, pracy i spożywania posiłku;
  • wykonuję czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
  • uczestniczę w zabawach ruchowych;
  • aktywnie uczestnic w zabawach na świeżym powietrzu;
  • przeplatam aktywności ruchowe z odpoczynkiem;
  • dostrzegam rolę lekarza w dbaniu o zdrowie ludzi;
  • rozumiem konieczność przyjmowania lekarstw w czasie choroby;
  • wyrabiam nawyki zdrowotne np. samodzielnego ubierania się, poprawnego korzystania z toalety, właściwego zachowania się przy stole, przestrzegania zasad bezpieczeństwa w toku zabaw ruchowych i innych;
  • rozumieniem konieczność spożywania owoców i warzyw;
  • ubieram się odpowiednio do warunków atmosferycznych;
  • uczestniczę w ćwiczeniach gimnastycznych.
  • zwracam się o pomoc w trudnych sytuacjach;
  • współdziałam podczas zabaw, gier, tańców integracyjnych;
  • odpowiadam na pytania, formułuję własne wypowiedzi;
  • wykonuję ćwiczenia rozwijające orientację przestrzenną;
  • wspólnie z nauczycielem czytam teksty obrazkowo-wyrazowych;
  • estetycznie, rytmicznie poruszam się przy muzyce;
  • wykonuję akompaniament do piosenek na instrumentach perkusyjnych oraz innych przedmiotach – indywidualnie lub grupowo (tworzenie orkiestry);
  • mówię z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem, obrazem, dźwiękiem;
  • odróżniam błędne liczenie od poprawnego;
  • nazywam figury geometryczne;
  • układam złożone kompozycje z figur geometrycznych według podanego wzoru.

Temat kompleksowy:  Co ułatwia prace w domu?

  • pełnię dyżury, np. przy nakrywaniu do posiłków;
  • dbam o porządek na półkach indywidualnych.
  • uczestniczę w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem;
  • przestrzegam zasad właściwego zachowania się podczas spożywania posiłków;
  • pozna sytuacje zagrażające bezpieczeństwu tj. samowolne korzystanie z urządzeń elek.;
  • bezpiecznie korzystam ze sprzętu sportowego, urządzeń znajdujących się na placu zabaw;
  • zapraszam inne dzieci do wspólnej zabawy;
  • określam czynności domowe wykonywane przez poszczególnych członków rodziny;
  • układam gry matematyczne, organizuję zabawy twórcze, np. pantomima, drama;
  • podejmuję próby posługiwania się przyborami i narzędziami zgodnie z ich przeznaczeniem;
  • stosuję w wypowiedziach właściwe formy fleksyjnych;
  • układam rymy do podanych słów;
  • tworzę wyrazy z poznanych liter i ich odczytuję;
  • improwizuję piosenki ruchem;
  • poznaurządzenia gospodarstwa domowego;
  • dostrzegam rolę urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwianiu pracy ludziom;
  • dostrzegam w toku zabaw potrzeby dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
  • rozwijam myślenie przyczynowo-skutkowego poprzez określanie kolejności zdarzeń w różnych naturalnych sytuacjach, historyjkach;
  • słucham rymowanek, wierszy opisujących nierealne miejsca, postacie, zdarzenia;
  • składam pocięte obrazki w całość, bez wzoru;
  • segreguję dane symbole graficzne według przyjętego kryterium.