GRUPA V

Grupa 5 „Liski

Nauczyciele: Marta Pokora

Pracownicy obsługi: Małgorzata Grudzińska

Godziny pracy grupy: 

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
7:00-17:00 7:00-17:00 7:00-17:00 7:00-17:00 7:00-17:00

 

Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc  maj 2024

Temat kompleksowy: Puk, puk, to ja, sztuka

  • rozwijanie umiejętności określania swojego nastroju
  • wdrażanie się do uczestnictwa w zabawach orientacyjno-porządkowych
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • doskonalenie koncentracji uwagi oraz percepcji słuchowej
  • doskonalenie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby
  • rozwijanie logicznego myślenia
  • poszerzanie wiedzy na temat instrumentów
  • rozwijanie ekspresji artystycznej
  • poszerzanie wiedzy na temat teatru
  • zapoznanie się z polskimi monetami i banknotami
  • rozwijanie spostrzegawczości oraz logicznego myślenia
  • poszerzenie informacji na temat tego kto pracuje na planie filmowym
  • rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych
  • rozwijanie ekspresji twórczej w pracach plastycznych
  • doskonalenie sprawności manualnej
  • doskonalenie wykonywania ciekawej improwizacji ruchowej do muzyki

Temat kompleksowy: W świecie zwierząt

  • wdrażanie do uczestnictwa w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych
  • wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich i wypowiadania się na temat ich treści
  • poszerzenie wiedzy na temat sawanny i zwierząt jej zamieszkujących
  • rozwijanie umiejętności rozwijania zagadek
  • poszerzanie wiedzy ogólnej na temat zwierząt
  • rozwijanie spostrzegawczości słuchowej, rozpoznawanie i nazywanie dźwięków
  • doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych
  • rozwijanie umiejętności składania w całość pociętego obrazka na części
  • poszerzenie wiedzy na temat zwierząt zamieszkujących morza i oceany
  • poszerzenie wiedzy na temat tego kim jest nurek
  • rozwijanie ekspresji twórczej w pracach plastycznych
  • poszerzenie wiedzy na temat emocji, jaką jest wstyd

Temat kompleksowy: Co w trawie piszczy?

  • rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych
  • doskonalenie koordynacji ruchowej
  • kształtowanie bezpiecznych postaw i zachowań
  • doskonalenie aparatu słuchowego i koncentracji uwagi
  • poszerzenie informacji na temat nazw roślin i zwierząt – mieszkańców łąki
  • doskonalenie umiejętności rozróżniania ziół rosnących na łące
  • zapoznanie się ze sposobem przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu
  • usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • rozwijanie umiejętności naśladowania odgłosów zwierząt
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym dla siebie zakresie
  • doskonalenie umiejętności układania rytmów
  • poszerzenie wiedzy na temat tego czym jest zielnik
  • wskazywanie podobieństw i różnic między biedronką a motylem
  • poszerzenie informacji na temat pszczół i zawodu pszczelarza
  • rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności

Temat kompleksowy: Moja mama i mój tata

  • kształtowanie umiejętności wykonywania podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
  • wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
  • aktywny udział w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych 
  • kształtowanie umiejętności dbania o porządek w codziennych sytuacjach
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
  • kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie
  • poszerzenie wiedzy na temat dat w kalendarzu oznaczających Dzień Matki i Dzień Ojca
  • doskonalenie rozwiązywania zagadek pantomimicznych
  • doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym dla siebie zakresie
  • poszerzanie wiedzy o członkach rodziny
  • prezentowanie rodzinnych fotografii
  • rozwijanie umiejętności wypowiedzi na temat swojej rodziny
  • wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w zabawach ruchowych, konstrukcyjnych, naśladowczych
  • wdrażanie do samodzielnego tworzenia prac plastycznych
  • dbanie o porządek w miejscu pracy
  • doskonalenie pamięci, uwagi i myślenia