GRUPA V
Grupa 5 „Liski”
Nauczyciele: Marta Pokora
Pracownicy obsługi: Małgorzata Grudzińska
Godziny pracy grupy:
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
---|---|---|---|---|
7:00-17:00 | 7:00-17:00 | 7:00-17:00 | 7:00-17:00 | 7:00-17:00 |
Zamierzenia opiekuńczo-wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc maj 2024
Temat kompleksowy: Puk, puk, to ja, sztuka
- rozwijanie umiejętności określania swojego nastroju
- wdrażanie się do uczestnictwa w zabawach orientacyjno-porządkowych
- rozwijanie sprawności fizycznej
- doskonalenie koncentracji uwagi oraz percepcji słuchowej
- doskonalenie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby
- rozwijanie logicznego myślenia
- poszerzanie wiedzy na temat instrumentów
- rozwijanie ekspresji artystycznej
- poszerzanie wiedzy na temat teatru
- zapoznanie się z polskimi monetami i banknotami
- rozwijanie spostrzegawczości oraz logicznego myślenia
- poszerzenie informacji na temat tego kto pracuje na planie filmowym
- rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych
- rozwijanie ekspresji twórczej w pracach plastycznych
- doskonalenie sprawności manualnej
- doskonalenie wykonywania ciekawej improwizacji ruchowej do muzyki
Temat kompleksowy: W świecie zwierząt
- wdrażanie do uczestnictwa w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych, muzycznych, naśladowczych
- wdrażanie do bezpiecznego i poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
- rozwijanie sprawności fizycznej
- wdrażanie do uważnego słuchania utworów literackich i wypowiadania się na temat ich treści
- poszerzenie wiedzy na temat sawanny i zwierząt jej zamieszkujących
- rozwijanie umiejętności rozwijania zagadek
- poszerzanie wiedzy ogólnej na temat zwierząt
- rozwijanie spostrzegawczości słuchowej, rozpoznawanie i nazywanie dźwięków
- doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych
- rozwijanie umiejętności składania w całość pociętego obrazka na części
- poszerzenie wiedzy na temat zwierząt zamieszkujących morza i oceany
- poszerzenie wiedzy na temat tego kim jest nurek
- rozwijanie ekspresji twórczej w pracach plastycznych
- poszerzenie wiedzy na temat emocji, jaką jest wstyd
Temat kompleksowy: Co w trawie piszczy?
- rozwijanie sprawności fizycznej, precyzji ruchów w toku zabaw i ćwiczeń ruchowych
- doskonalenie koordynacji ruchowej
- kształtowanie bezpiecznych postaw i zachowań
- doskonalenie aparatu słuchowego i koncentracji uwagi
- poszerzenie informacji na temat nazw roślin i zwierząt – mieszkańców łąki
- doskonalenie umiejętności rozróżniania ziół rosnących na łące
- zapoznanie się ze sposobem przystosowania się zwierząt do życia w danym otoczeniu
- usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej
- rozwijanie umiejętności naśladowania odgłosów zwierząt
- doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym dla siebie zakresie
- doskonalenie umiejętności układania rytmów
- poszerzenie wiedzy na temat tego czym jest zielnik
- wskazywanie podobieństw i różnic między biedronką a motylem
- poszerzenie informacji na temat pszczół i zawodu pszczelarza
- rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
Temat kompleksowy: Moja mama i mój tata
- kształtowanie umiejętności wykonywania podstawowych ćwiczeń kształtujących nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała
- wdrażanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń gimnastycznych
- aktywny udział w zabawach integracyjnych, ruchowych i muzycznych
- kształtowanie umiejętności dbania o porządek w codziennych sytuacjach
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- kształtowanie umiejętności zadawania pytań i odpowiadania na nie
- poszerzenie wiedzy na temat dat w kalendarzu oznaczających Dzień Matki i Dzień Ojca
- doskonalenie rozwiązywania zagadek pantomimicznych
- doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym dla siebie zakresie
- poszerzanie wiedzy o członkach rodziny
- prezentowanie rodzinnych fotografii
- rozwijanie umiejętności wypowiedzi na temat swojej rodziny
- wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w zabawach ruchowych, konstrukcyjnych, naśladowczych
- wdrażanie do samodzielnego tworzenia prac plastycznych
- dbanie o porządek w miejscu pracy
- doskonalenie pamięci, uwagi i myślenia