GRUPA IV
Grupa ,, Żuki"
Nauczyciele: Dominika Molęgowska, Sylwia Karpińska
Nauczyciel współorganizujący : Katarzyna Zduńczyk- Kwiatkowska
Pomoc nauczyciela: Sylwia Piechowicz
Pracownicy obsługi: Aleksandra Włodarczyk
Godziny pracy grupy:
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
---|---|---|---|---|
8:00-16:30 | 8:00-16:30 | 8:00-16:30 | 8:00-16:30 | 8:00-16:30 |
Plan pracy opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznej na miesiąc listopad 2024
Temat kompleksowy: Odkrywam świat wokół mnie
- aktywnie uczestniczę w ćwiczeniach porannych
- wdrażam się do podejmowania prób prowadzenia ćwiczeń porannych (proponowania kolejnych ćwiczeń)
- rozwijam koordynację wzrokowo-ruchową
- rozwijam umiejętność nazywania i wyrażania własnych emocji i uczuć
- wdrażam się do szanowania i rozumienia uczuć i emocji innych (ludzi i zwierząt)
- kształtuję umiejętność panowania nad emocjami
- kształtuję umiejętność komunikowania się z dziećmi i dorosłymi, wyrażania swoich oczekiwań społecznych wobec innych osób, grupy
- kształtuję umiejętności społeczne – posługiwanie się imieniem i nazwiskiem, nazwą miejscowości zamieszkania, nazwą kraju (elementy składowe adresu)
- kształtuję odczuwanie przynależności i tożsamości narodowej (jestem Polakiem, mieszkam w Polsce)
- doskonalę umiejętność stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach
- wdrażam się do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych (przyjmowanie, tworzenie i respektowanie zasad i reguł w zabawach grupowych)
- buduję pozytywne relacje rówieśnicze w zabawie i podczas pracy w grupach
- wdrażam się do przestrzegania ustalonych zasad podczas zabawy
- rozwijam umiejętność wypowiadania się pełnym zdaniem na dany temat (na temat własnego miejsca zamieszkania, drogi, jaką pokonuję z domu do przedszkola i z przedszkola do domu)
- kształtuję umiejętność syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
- usprawniam funkcje słuchowe i wzrokowe
- kształtuję umiejętność globalnego rozpoznawania napisów
- rozwijam myślenia przyczynowo-skutkowego (podróżowanie różnymi środkami lokomocji, różnymi trasami, do różnych miejsc)
- kształtuję orientację przestrzenną – określam położenie przedmiotów względem własnej osoby (stosowanie zwrotów: „przede mną”, „za mną”, „obok mnie”, „z prawej strony”, „z lewej strony”, „blisko”, „bliżej”, „daleko”, „dalej”)
- kształtuję umiejętność posługiwania się pojęciami matematycznymi („mały”, „mniejszy”, „mniej”, „duży”, „większy”, „dużo”, „tyle samo”, „o tyle więcej”, „o tyle mniej”)
- rozwijam naturalną kreatywność w różnych formach aktywności
- doskonalę umiejętność przeliczania przedmiotów
- rozwijam sprawność grafomotoryczną
Temat kompleksowy: Moja ojczyzna - Polska
- aktywnie uczestniczę w zabawach ruchowych, rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
- rozwijam koordynację wzrokowo-ruchową
- aktywnie uczestniczę w ćwiczeniach porannych
- wdrażam się do podejmowania prób prowadzenia ćwiczeń porannych (proponowania kolejnych ćwiczeń)
- kształtuję właściwe napięcie mięśniowe (tonus mięśniowy) podczas czynności związanych z pisaniem i wycinaniem
- doskonalę umiejętność rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
- kształtuję umiejętność panowania nad emocjami
- wdrażam się do wyrażania własnych uczuć i emocji w społecznie akceptowany sposób
- wdrażam się do respektowania praw i obowiązków swoich i innych osób, w tym praw i obowiązków wynikających z przynależności do społeczności lokalnej
- kształtuję tożsamość narodową poprzez poznanie największych miast Polski, sylwetek sławnych Polaków, piękna przyrody, różnorodnych smaków kuchni regionalnych
- kształtuję przynależność do społeczności lokalnej (mała ojczyzna)
- kształtuję postawę otwartości na potrzeby drugiego człowieka, w tym rozwijam cechy, z których słyną Polacy (uczynność, gościnność, wspólne biesiadowanie, wspólne śpiewanie)
- rozwijam umiejętność wypowiadania się na dany temat (mała i wielka ojczyzna, podróżowanie, środki lokomocji)
- kształtuję umiejętność zadawania pytań i odpowiadania na nie
- kształcę umiejętność syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
- kształtuję umiejętność globalnego rozpoznawania napisów
- rozwijam myślenie przyczynowo-skutkowego (podróżowanie różnymi środkami lokomocji, różnymi trasami, do różnych miejsc)
- kształtuję orientację przestrzenną – określam położenie przedmiotów względem własnej osoby (stosuję zwroty: „przede mną”, „za mną”, „obok mnie”, „z prawej strony”, „z lewej strony”, „blisko”, „bliżej”, „daleko”, „dalej”)
- klasyfikuję przedmioty zgodnie z podanym kryterium (jednym, np. kształt, kolor, wielkość lub dwoma łącznie)
- przeliczam w zakresie „5”
- rozwijam naturalną kreatywność w różnych formach aktywności (słucham muzyki, śpiewam, tańczę, działam plastycznie)
Temat kompleksowy: Dawniej i dziś
- kształtuje nawyk utrzymywania prawidłowej postawy ciała w różnych sytuacjach
- aktywnie uczestniczę w różnych ćwiczeniach ruchowych
- rozwijam sprawność i zwinność ruchową poprzez zabawy ruchowe
- doskonalę umiejętność rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
- buduję pozytywne relacje rówieśnicze w zabawie i podczas pracy w grupach (umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej, umiejętność wygrywania i przegrywania)
- wyrabiam umiejętność współdziałania w zespole, podporządkowania się określonym zasadom
- wdrażam się do komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
- wspomagam rozwóju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych
- rozbudzam zainteresowanie światem liter, wyszukuję wyrazy rozpoczynające się wskazaną literą
- rozwijam umiejętność wypowiadania się na dany temat
- wspomagam myślenie operacyjne – kształtuję pojęcie liczby
- wdrażam się do posługiwania liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1–6
- kształtuję świadomość własnego ciała
- kształtuję umiejętność wyznaczania kierunków w przestrzeni od własnego ciała
- wdrażam się do poprawnego posługiwania się poznanymi pojęciami: „prawa”, „lewa”, „z tyłu”, „z przodu”, „obok”, „między”