GRUPA IV
Grupa ,, Żuki"
Nauczyciele: Dominika Molęgowska, Sylwia Karpińska
Nauczyciel współorganizujący : Katarzyna Zduńczyk- Kwiatkowska
Pomoc nauczyciela: Sylwia Piechowicz
Pracownicy obsługi: Aleksandra Włodarczyk
Godziny pracy grupy:
Poniedziałek | Wtorek | Środa | Czwartek | Piątek |
---|---|---|---|---|
8:00-16:30 | 8:00-16:30 | 8:00-16:30 | 8:00-16:30 | 8:00-16:30 |
Plan pracy opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznej na miesiąc marzec 2025
Temat kompleksowy: Odkrywamy tajemnice Ziemi
Cele ogólne:
• rozwijam ogólną sprawność fizyczną dziecka oraz precyzję ruchów w toku zabaw
i ćwiczeń ruchowych
• kształtuję czynności samoobsługowe – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku
• kształtuję nawyk utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas zajęć oraz
w trakcie spożywania posiłków
• doskonalę umiejętności wyrażania własnych emocji w sposób społecznie akceptowany
• przygotowuję się do rozumienia uczuć i emocji własnych i innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą
• kształtuję umiejętności autoprezentacji
• dostrzegam potrzeby ochrony przyrody
• wyrabiam umiejętności współdziałania w zespole (podporządkowanie się określonym zasadom, podziałowi ról i przydzielonym czynnościom do wykonania)
• kształtuję nawyk utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu
• wdrażam się do uważnego słuchania i czekania na swoją kolej
• buduję system wartości – tolerancja, empatia, szacunek, uznanie
• rozwijam mowę i myślenie
• posługuję się zmysłami w czasie eksploracji świata
• doskonalę umiejętności wypowiadania się na dany temat
• rozwijam umiejętności porównywania i klasyfikowania przedmiotów według podanego kryterium
• rozwijam zainteresowania przyrodnicze
Temat kompleksowy: Mali ekolodzy
Cele ogólne:
• wdrażam się do aktywnego udziału w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, inspirowanie do aktywności własnej
• rozwijam motorykę małą (chwyt, manipulacje, praca nadgarstka)
• kształtuję czynności samoobsługowe – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku
• przygotowuję się do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą
• buduję więzi emocjonalne z naturą, w tym odpowiedzialność za otaczający nas świat (ludzie, rośliny, zwierzęta)
• kształtuję poczucie empatii i troski o zdrowie swoje i innych
• wdrażam się do współdziałania w zespole rówieśniczym
• kształtuję postawy prospołecze – czerpię radość ze wspólnego działania i zabawy
• wdrażam się do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych
• zdobywam wiedzę o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym
• wdrażam się do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej
• kształtuję umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych
• rozwijam spostrzegawczość i pamięć wzrokową
• rozwijam umiejętności klasyfikowania i segregowania przedmiotów według podanego kryterium