GRUPA IV

Grupa ,, Żuki"

Nauczyciele: Dominika Molęgowska, Sylwia Karpińska

Nauczyciel współorganizujący : Katarzyna Zduńczyk- Kwiatkowska

Pomoc nauczyciela: Sylwia Piechowicz

Pracownicy obsługi:  Aleksandra Włodarczyk

Godziny pracy grupy:

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
8:00-16:30 8:00-16:30 8:00-16:30 8:00-16:30 8:00-16:30

 

Plan pracy opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznej na miesiąc listopad 2024

Temat kompleksowy: Odkrywam świat wokół mnie

  • aktywnie uczestniczę w ćwiczeniach porannych
  • wdrażam się do podejmowania prób prowadzenia ćwiczeń porannych (proponowania kolejnych ćwiczeń)
  • rozwijam koordynację wzrokowo-ruchową
  • rozwijam umiejętność nazywania i wyrażania własnych emocji i uczuć
  • wdrażam się do szanowania i rozumienia uczuć i emocji innych (ludzi i zwierząt)
  • kształtuję umiejętność panowania nad emocjami
  • kształtuję umiejętność komunikowania się z dziećmi i dorosłymi, wyrażania swoich oczekiwań społecznych wobec innych osób, grupy 
  • kształtuję umiejętności społeczne – posługiwanie się imieniem i nazwiskiem, nazwą miejscowości zamieszkania, nazwą kraju (elementy składowe adresu)
  • kształtuję odczuwanie przynależności i tożsamości narodowej (jestem Polakiem, mieszkam w Polsce)
  • doskonalę umiejętność stosowania zwrotów grzecznościowych wobec kolegów, koleżanek i dorosłych w różnych sytuacjach
  • wdrażam się do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych (przyjmowanie, tworzenie i respektowanie zasad i reguł w zabawach grupowych)
  • buduję pozytywne relacje rówieśnicze w zabawie i podczas pracy w grupach
  • wdrażam się do przestrzegania ustalonych zasad podczas zabawy 
  • rozwijam umiejętność wypowiadania się pełnym zdaniem na dany temat (na temat własnego miejsca zamieszkania, drogi, jaką pokonuję z domu do przedszkola i z przedszkola do domu)
  • kształtuję umiejętność syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
  • usprawniam funkcje słuchowe i wzrokowe
  • kształtuję umiejętność globalnego rozpoznawania napisów
  • rozwijam myślenia przyczynowo-skutkowego (podróżowanie różnymi środkami lokomocji, różnymi trasami, do różnych miejsc)
  • kształtuję orientację przestrzenną – określam położenie przedmiotów względem własnej osoby (stosowanie zwrotów: „przede mną”, „za mną”, „obok mnie”, „z prawej strony”, „z lewej strony”, „blisko”, „bliżej”, „daleko”, „dalej”)
  • kształtuję umiejętność posługiwania się pojęciami matematycznymi („mały”, „mniejszy”, „mniej”, „duży”, „większy”, „dużo”, „tyle samo”, „o tyle więcej”, „o tyle mniej”)
  • rozwijam naturalną kreatywność w różnych formach aktywności
  • doskonalę umiejętność przeliczania przedmiotów
  • rozwijam sprawność grafomotoryczną

Temat kompleksowy: Moja ojczyzna - Polska

  • aktywnie uczestniczę w zabawach ruchowych, rytmicznych, muzycznych i naśladowczych
  • rozwijam koordynację wzrokowo-ruchową
  • aktywnie uczestniczę w ćwiczeniach porannych
  • wdrażam się do podejmowania prób prowadzenia ćwiczeń porannych (proponowania kolejnych ćwiczeń)
  • kształtuję właściwe napięcie mięśniowe (tonus mięśniowy) podczas czynności związanych z pisaniem i wycinaniem
  • doskonalę umiejętność rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • kształtuję umiejętność panowania nad emocjami
  • wdrażam się do wyrażania własnych uczuć i emocji w społecznie akceptowany sposób
  • wdrażam się do respektowania praw i obowiązków swoich i innych osób, w tym praw i obowiązków wynikających z przynależności do społeczności lokalnej
  • kształtuję tożsamość narodową poprzez poznanie największych miast Polski, sylwetek sławnych Polaków, piękna przyrody, różnorodnych smaków kuchni regionalnych
  • kształtuję przynależność do społeczności lokalnej (mała ojczyzna)
  • kształtuję postawę otwartości na potrzeby drugiego człowieka, w tym rozwijam cechy, z których słyną Polacy (uczynność, gościnność, wspólne biesiadowanie, wspólne śpiewanie)
  • rozwijam umiejętność wypowiadania się na dany temat (mała i wielka ojczyzna, podróżowanie, środki lokomocji)
  • kształtuję umiejętność zadawania pytań i odpowiadania na nie
  • kształcę umiejętność syntezy i analizy wzrokowo-słuchowej
  • kształtuję umiejętność globalnego rozpoznawania napisów
  • rozwijam myślenie przyczynowo-skutkowego (podróżowanie różnymi środkami lokomocji, różnymi trasami, do różnych miejsc)
  • kształtuję orientację przestrzenną – określam położenie przedmiotów względem własnej osoby (stosuję zwroty: „przede mną”, „za mną”, „obok mnie”, „z prawej strony”, „z lewej strony”, „blisko”, „bliżej”, „daleko”, „dalej”)
  • klasyfikuję przedmioty zgodnie z podanym kryterium (jednym, np. kształt, kolor, wielkość lub dwoma łącznie)
  • przeliczam w zakresie „5”
  • rozwijam naturalną kreatywność w różnych formach aktywności (słucham muzyki, śpiewam, tańczę, działam plastycznie)

Temat kompleksowy: Dawniej i dziś

  • kształtuje nawyk utrzymywania prawidłowej postawy ciała w różnych sytuacjach
  • aktywnie uczestniczę w różnych ćwiczeniach ruchowych
  • rozwijam sprawność i zwinność ruchową poprzez zabawy ruchowe
  • doskonalę umiejętność rozpoznawania, nazywania oraz rozumienia emocji i uczuć własnych i innych ludzi
  • buduję pozytywne relacje rówieśnicze w zabawie i podczas pracy w grupach (umiejętność czekania, w tym czekania na swoją kolej, umiejętność wygrywania i przegrywania)
  • wyrabiam umiejętność współdziałania w zespole, podporządkowania się określonym zasadom
  • wdrażam się do komunikowania się z dziećmi i osobami dorosłymi z wykorzystaniem komunikatów werbalnych i pozawerbalnych
  • wspomagam rozwóju mowy oraz umiejętności komunikacyjnych
  • rozbudzam zainteresowanie światem liter, wyszukuję wyrazy rozpoczynające się wskazaną literą
  • rozwijam umiejętność wypowiadania się na dany temat
  • wspomagam myślenie operacyjne – kształtuję pojęcie liczby
  • wdrażam się do posługiwania liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 1–6
  • kształtuję świadomość własnego ciała
  • kształtuję umiejętność wyznaczania kierunków w przestrzeni od własnego ciała
  • wdrażam się do poprawnego posługiwania się poznanymi pojęciami: „prawa”, „lewa”, „z tyłu”, „z przodu”, „obok”, „między”