GRUPA IV

Grupa ,, Żuki"

Nauczyciele: Dominika Molęgowska, Sylwia Karpińska

Nauczyciel współorganizujący : Katarzyna Zduńczyk- Kwiatkowska

Pomoc nauczyciela: Sylwia Piechowicz

Pracownicy obsługi:  Aleksandra Włodarczyk

Godziny pracy grupy:

Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek
8:00-16:30 8:00-16:30 8:00-16:30 8:00-16:30 8:00-16:30

 

Plan pracy opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznej na miesiąc marzec 2025

Temat kompleksowy: Odkrywamy tajemnice Ziemi                                                 

Cele ogólne:

• rozwijam ogólną sprawność fizyczną dziecka oraz precyzję ruchów w toku zabaw

i ćwiczeń ruchowych

• kształtuję czynności samoobsługowe – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku

• kształtuję nawyk utrzymywania prawidłowej postawy ciała podczas zajęć oraz

w trakcie spożywania posiłków

• doskonalę umiejętności wyrażania własnych emocji w sposób społecznie akceptowany

• przygotowuję się do rozumienia uczuć i emocji własnych i innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą

• kształtuję umiejętności autoprezentacji

• dostrzegam potrzeby ochrony przyrody

• wyrabiam umiejętności współdziałania w zespole (podporządkowanie się określonym zasadom, podziałowi ról i przydzielonym czynnościom do wykonania)

• kształtuję nawyk utrzymywania czystości i porządku w najbliższym otoczeniu

• wdrażam się do uważnego słuchania i czekania na swoją kolej

• buduję system wartości – tolerancja, empatia, szacunek, uznanie

• rozwijam mowę i myślenie

• posługuję się zmysłami w czasie eksploracji świata

• doskonalę umiejętności wypowiadania się na dany temat

• rozwijam umiejętności porównywania i klasyfikowania przedmiotów według podanego kryterium

• rozwijam zainteresowania przyrodnicze

Temat kompleksowy: Mali ekolodzy

Cele ogólne:

• wdrażam się do aktywnego udziału w zabawach i ćwiczeniach ruchowych, inspirowanie do aktywności własnej

• rozwijam motorykę małą (chwyt, manipulacje, praca nadgarstka)

• kształtuję czynności samoobsługowe – spożywanie posiłku z użyciem sztućców, nakrywanie do stołu i sprzątanie po posiłku

• przygotowuję się do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi wywołanych kontaktem z przyrodą

• buduję więzi emocjonalne z naturą, w tym odpowiedzialność za otaczający nas świat (ludzie, rośliny, zwierzęta)

• kształtuję poczucie empatii i troski o zdrowie swoje i innych

• wdrażam się do współdziałania w zespole rówieśniczym

• kształtuję postawy prospołecze – czerpię radość ze wspólnego działania         i zabawy 

• wdrażam się do oceny własnego zachowania w kontekście podjętych czynności i zadań oraz przyjętych norm grupowych

• zdobywam wiedzę o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym

• wdrażam się do rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikacji werbalnej i niewerbalnej

• kształtuję umiejętności wyciągania wniosków z obserwowanych zjawisk fizycznych

• rozwijam spostrzegawczość i pamięć wzrokową

• rozwijam umiejętności klasyfikowania i segregowania przedmiotów według podanego kryterium